Kokárda - Úgyis minden évben aktuális

Ezt a posztot az előző hét elejére terveztem, de a horgolás-fűzés közepette nem volt rá időm. Viszont jövőre is lesz március 15., szóval időben el lehet kezdeni a gyakorlást. :) Nagy-nagy küzdelem és sok gyakorlás után végre elmondhatom, hogy megtanultam horgolni! Évek óta próbálkoztam, nem is tudom megmondani, hogy mivel nem boldogultam, de nem ment. Olyan freestyle munkák kerültek ki a kezem közül, hogy csak na! :) Sajnos Szerencsére egyiket sem őriztem meg a "mesterművek" közül. :) 

Szóval úgy gondoltam, idén megpróbálkozom a kokárda horgolásával, ami olyan sikert aratott, hogy még tegnap is azt csináltam. A Pinterest táblámon gyűjtöttem ötleteket, illetve a Google keresőben találtam számomra is megvalósítható - azaz egyszerű - horgolós ötleteket. Ezúttal nem készítettem lépésről-lépésre fotókat, mert a forrásokban remekül le van írva a megvalósítás menete. A fonalakat és a keresztszemes szalagot a Kiselefánt kreatív boltban szereztem be. 


  1. Bergamott blogján olyan leírás van, mely segítségével kevés gyakorlással szép kokárda készíthető, a leírás részletes, a képek pedig tényleg nagyon jól szemléltetik a lépéseket. Ilyen lett: 


  2. Horgolás by Blanch blogján szív motívumokat találtam, amiket kokárdaként gondoltam újra. A kicsi, varázshurkos szív három színben készült el, majd varrással kapcsoltam össze a hármat.



    A nagyikockás szív szintén nemzeti színekben készült el. Így sikerült: 




    Ha már lúd, legyen kövér... megcsináltam a harmadik szív formát is, ez azonban túl nagy kokárdának, de valami kopogtatót majd készítek belőle nemzeti színekben. El tudnám képzelni autóban visszapillantó tükrön is. A sima piros szív keresztszemes motívumtól kapott nemzeti jelleget.


    A keresztszemes szív annyira tetszett, hogy abból egy behúzott kitűző is készült.


  3. Az Amigurumi és horgolás blogon a kokárda történetéről is van néhány mondat, innen a másodikat választottam, íme az eredmény:


  4. Már nem tudom, honnan szedtem ennek a kis virágnak a mintáját, a levél is saját minta alapján készült, de nem tudnám leírni, hogyan... 


Készült még kokárda gyöngyfűzéssel és gyurmával is, valamint medálok, karkötők és fülbevalók is nemzeti színekben. Ezeket egy következő bejegyzésben teszem közzé. A minták mindegyik felhasználható más színekkel bármikor, ezért mindig aktuális. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY