Tavaszi dekoráció

Tegnap még úgy tűnt, tavaszodik. Ma már kevésbé látszik aktuálisnak a dolog, de mivel a téli dekorációt már bedobozoltam, így ez maradt a hóesésben is. Nem is kimondottan tavaszi lett, inkább húsvétira sikerült. A nyári dekorációs bejegyzéshez hasonlóan itt is egy szalvéta adta az alapot, abból készítettem mindegyik elemet.
Készült két mini cserép, egy dekor-kakas, zsebkendő tartó, kopogtató illetve egy Vibovit vitaminos dobozból egy mécsestartó.


Mindegyik tárgy elkészítését egy alapozó réteg felvitelével kezdtem, melyhez Cadence Hybrid fehér színű festéket használtam. Remekül megtapad a műanyagon is. 
Ezután a szalvétából körbetépkedtem a felhasználandó darabokat, nem kell nagyon pontosan. erre azért volt szükség, mert egyetlen szalvétám volt csak, ebből kellett kihoznom a dekoráció minden elemét. 

A szalvéta felragasztásához Cadence Decoupage Plus ragasztót használtam, amit vékony rétegben felvittem a felületre, vártam, míg picit szárad, majd a szalvétát egy papírtörlő segítségével finoman rásimítottam a felületre. A túllógó részeket smirglivel lecsiszoltam, majd a felületet Cadence matt lakkal kentem le.







Mindenképp szerettem volna antik hatásúvá tenni a dekorációt, ezért kétfázisú spider repesztőt használtam. Az első fázist felkentem egyenetlen rétegben. Ahol vékonyan kentem, ott kisebb, sűrűbb repedések keletkeztek. Az első fázis teljes száradása után kentem fel a második fázist.


A keletkezett repedések kiemeléséhez a Cadence Distress pasztáját akartam használni, de sajnos, nem volt jó ötlet. Megtapadt a felületen, nem lehetett visszatörölni, végül le kellett csiszolnom, hogy ne legyen "elmázolt" hatású a felület.



Végül Pentart réz színű bitumenes antikolót használtam a kiemeléshez, amivel végül szép felületet kaptam. 

Majd jött az újabb nehézség. Kőpasztával szerettem volna bevonni az alapot, de a paszta beszáradt, alig tudtam felvinni, festőkéssel próbáltam valami mintázatot adni neki, de annyira bénán nézett ki száradás után, hogy valamit kezdenem kellett vele. Megpróbáltam kicsit antikolni az előbb említett Pentart pasztával, de sajnos nem lett szebb, sőt... 




Így végül késsel szépen lekapargattam a kőpaszta nagyobb részét, a maradékot pedig lecsiszoltam. Ezután krétafestékkel lefestettem, majd kikevertem egy szalvétához illő barnás-zöldes színt, amivel még egy rétegben festettem, száradás után foltokban visszacsiszoltam. Sajnos, nem mindig úgy alakul, ahogy az ember eltervezi... Van, hogy jobb lesz. :D

Végül a teljes felületet oldószeres lakkal lakkoztam, majd a kakas "lábaihoz" rafiát tekertem és egy rafia masnit is készítettem. 

A dekoráció többi részének leírását a többi képpel együtt egy újabb bejegyzésben hozom. :)




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY