Variációk egy témára - Nyári dekoráció


Az egész egy rizspapírral kezdődött. Tetszett a színe, a tengeres témája... Mostanában nagyon rá vagyok kattanva a menta szín különféle árnyalataira illetve a türkiz bármilyen megjelenési formájára. Valahogy a nyári dekoráció eddig kimaradt a szórásból, csináltam már őszit, télit, tavaszit, mindenféle ünnepkörökhöz is, de a nyár soha nem jutott eszembe... Pontosabban addig halogattam, míg végül már inkább őszi lett belőle. De idén végre sikerült! :D

A rizspapír mellé még találtam a kedvenc kreatív boltomban (Ildesign) egy hullámos jutazsineget, vagy nem is tudom, minek nevezzem... Ez kapcsolja össze a dekorációs elemeket, illetve a színüket próbáltam összehangolni valamelyest.




A rizspapír felhasználásával készült egy feszített vászon kép, egy doboz és egy fényképtartó. Mellé készítettem még egy mécsestartót és átfestettem egy pocsolyabarna kagylóhéjat. Illetve egy napszítta fém bortartó kapott új festést.
A képkeret és a mécsestartó Lidlből származik, a kagylóhéj pedig a Vekeri-tóból került hozzánk. Két éve szinte teljesen kiszáradt, akkor gyűjtöttük be.

  • Első körben a vásznat dekoráltam, felvittem dekupázs ragasztóval a papírt. A papír felületét matt lakkal lakkoztam, majd száradás után csíkot ragasztottam a szélére, hogy a paszta ne kerüljön a képre. A szélére előbb homokot terveztem, de végül kőpasztát használtam, melyet egy részén vastagabban kentem fel, ebbe nyomkodtam bele a csigaházakat, üvegkavicsot, ill. műgyantából (pontosabban kétkomponensű üveglakkból) szilikon formában kiöntött korallt. A kőpaszta teljesen jól megfogta a díszeket. A szélre felkerült a hullámos kender- vagy jutazsinór.



  •  A korall története, hogy találtam egy 2014-ben lejárt kétkomponensű üveglakkot. Összekevertem a komponenseket, és egy tenger témájú szilikon formába öntöttem, valamint a betonnál használt medál öntőformába. Szórtam bele csillámport, szórógyöngyöt, levendulát. Ez lett belőle:


  • A fényképtartót csak lefestettem krétafestékkel (Cadence Very Chalky) egy törtfehér árnyalatra, majd viasszal bekentem néhány helyen ill. az éleknél. Ezután festettem a moszatzöld árnyalatot, majd visszacsiszoltam. A vaxolt részeken látható a törtfehér réteg. Ahol túl sokat csiszoltam, ott előjött a keret eredeti, barnás színe is. Két rétegben lakkoztam a felületet. A kereten lévő szív díszeket a dekupázs papírral díszítettem, száradás után a széleket szivacsecsettel törtfehér festékkel áthúztam, hogy erősítsem a kopottas hatást. Végül a hullámos zsinórból kötött masnit ragasztottam fel az alapra, melynek két végére erősítettem a szíveket, majd egy fém horgonyt is kapott. A ragasztáshoz ragasztópisztolyt használtam.




  • A mécsestartó egy egyszerű zöld henger, eredetileg alul mentazöld, felül fehér volt. Erre egyfázisú repesztőlakkot kentem, majd lefestettem fehér visszacsiszolható krétafestékkel. Helyenként csiszoltam, majd ragasztópisztoly segítségével rögzítettem a hullámos zsinórt.


  • A doboz tetejére szintén a dekupázs papírból került egy darab, melyet egy rétegben matt lakkal fedtem. Ezután az oldalak következtek. Viszont itt nem a moszatzöld színű festéket használtam, hanem Pentart country kék lazúr gélt. Száradás után egy durvább szőrű ecset hegyét festékbe mártottam, és nagyon kevés festékkel a felületet néhol bekentem a törtfehér festékkel. A teljes száradás után erre is felkerült a hullámos zsinór. Mivel dekorációs célra készült, használni nem igazán fogom, nem lakkoztam le az oldalakat.



  • A kagylót egy rétegben lefestettem alapozó festékkel, majd két réteg Cadence Dora Perla gyöngyház színű festék került rá. Már így is nagyon szép volt, de még volt itthon Pentart kaméleon wax áttetsző kék színben, illetve Pentart zöldes árnyalatú kaméleon pigmentpor. Ezekkel az ujjaimmal átsimogattam, így lett meg az irizáló csillogása. Ilyen volt:

    Ilyen lett:

Időközben meglátogattuk Létavértesen a levendulást, és egy levendulabuzogány is készült: 


  • Végül egy kifakult bortartó kapott új festést. Van egy Tiffany lámpám és egy fém gyümölcskosaram, amit az első osztályomtól kaptam búcsúzóul, azokhoz pedig pont illik ez a bortartó, ez mindig ki van rakva. Viszont az idők során kifakult, és szerettem volna valami évszakhoz illően dekorálható dolgot csinálni belőle. Mágneses táblafestékkel festettem le két rétegben, és száradás után már mehetett is a rá a krétával rajzolt nyári díszítés. Ajánlom a Süni táblakrétát, jó puha, és szép színei vannak, árban is elég jó. Én azt használtam. Erre is került a hullámos zsinórból.


Igaz, lassan már elrakni kell a nyári díszeket, de ha már fotóztam, gondoltam, leírom a készítésüket is. Ha valami nem egyértelmű, szívesen segítek, kérdezzetek bátran! Jó nyarat mindenkinek! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY