Családi hagyományok


Mamám nagyon finom kiflit sütött. Azt a jó leveles, porcukros, igazi kalóriabomba fajtát, diós és meggyes töltelékkel. Addig halogattam, hogy megtanulom tőle, míg végül már nem volt rá alkalmam. De a receptjei megvannak, és mi mást is készíthettem volna a tesóm születésnapjára, mint egy receptgyűjteményt a mama receptjeiből.

Sajnos, mi anyukánkat is elvesztettük néhány éve, így időben előre haladva kiegészítettem anyukám receptjeivel, végül én is beraktam a saját jólbeváltjaimat. De persze hagytam helyet a tesómnak is a saját receptek elhelyezésére.

Íme az eredmény:


Ezúttal szinte kizárólag Pentart termékeket használtam. Vásároltam egy spirálos füzetet az Ildesign   nevű boltban (Debrecen), ahol mindig nagyon kedvesek, segítőkészek, öröm betérni. :D Szinte mindent tőlük szerzek be.




Amiket felhasználtam:

  • dió színű lazúr gél
  • elefántcsont színű dekor paint soft festék
  • egyfázisú repesztő
  • kétfázisú repesztő
  • sötétbarna media ink spray
  • media ragasztó (ezt a papírok beragasztásához)
  • sötétbarna bélyegzőpárna
  • Stamperia scrapbook papírok
  • bronz színű bitumenes antikoló paszta
  • oldószeres fényes lakk
  • átlátszó wax
  • fénymásolatok nagymamám és anyukám receptjeiről és régi családi képekről (tintasugaras)
  • fém sarkok
  • matricák, dekortapaszok, szilikon bélyegzők, mintalyukasztók, szalagok, gombok, cikkcakk ollók, stb...
Az elkészítés során sajnos nem fotóztam a lépéseket, de igyekszem pontosan leírni, mit követtem el a lapokkal. :)

Első lépés az volt, hogy a férjem a spirált kissé szétfeszítve leszedte nekem az első és a hátsó borítót. A külső oldalakkal kezdtem a munkát. Egyszerre dolgoztam a két lapon.

  1. A lapok egy részét (sarkokat ill. az alján egy részt) lekentem lazúr géllel.
  2. Száradás után a lazúr géles felületre egyfázisú repesztő lakkot kentem, illetve néhány foltra az ujjammal kevés áttetsző waxot vittem fel, majd megvártam, hogy száradjon. Még nem volt teljesen száraz, amikor festeni kezdtem a lapok teljes felületét elefántcsont színű festékkel. A festék a repesztőlakkos részen azonnal repedni kezdett. Száradás után a waxolt foltoknál visszacsiszoltam, majd ecsettel lesepertem a festékport.
  3. Egy tortacsipkével szerettem volna stencilezni, de ez sajnos nem sikerült. A tortacsipkét felhelyezve media inket fújtam rá, ami nem kimondottan adta ki a mintát, így ezt ki kellett javítanom.

  4. Fújtam ide-oda media inket, ami nagyon gyorsan szárad, viszont nem vízbázisú, így körültekintően kell fújni. Hogy ne legyen olyan nagy a pöttyök kontrasztja, még szivacsecsettel  - egyszerre mártva a festékbe és lazúr gélbe  - maszatoltam kicsit a felületen, foltokat, színátmeneteket képezve, kicsit az ujjammal is kentem ide-oda a gélből.
  5. Miután az alappal elkészültem, kiválasztottam a felhelyezendő mintákat a scrapbook papírból, cikkcakk ollóval körbenyírtam, majd a papír széleit egy sötétbarna bélyegzőpárnával végigsimítva öregítettem. Elrendezgettem a borítón, hogyan szeretném, majd média ragasztóval felragasztottam.
  6. A borító bal felső sarkába egy öntapadós sablonnal tulipános mintát stencileztem egy spatulával a lazúr géllel. 
  7. A bal alsó sarokba egy muffint pecsételtem szilikon bélyegzővel. 
  8. A lapok széleit bélyegzőpárnával végigpamacsoltam, ezzel is régiesítve a felületet.
  9. Amikor elég díszesnek találtam a felületet, akkor a kétfázisú repesztő lakk első fázisát felkentem a teljes felületre. Itt újra elővettem a hátsó borítót is, arra nem szerettem volna díszítést, így azt is lekentem a repesztő első fázisával. Ennél a fázisnál nem lehet gyorsítani a száradást hajszárítóval, a többi esetben igen, de itt nem. Az okát nem tudom, de többször hallottam, olvastam már.
  10. Az első réteg száradása után jöhet a második fázis felvitele, én ezt az ujjaimmal szoktam a felületre kenni, körkörös mozdulatokkal. Itt már lehet hajszárítózni, sőt, nekem általában akkor kezd el igazán repedni.
  11. Miután teljesen megszáradt a második fázis, felkenem az antikoló pasztát. Ez fogja kiemelni a repedéseket. Ezt úgy szoktam - nekem nincs hozzá oldószerem - hogy egyik kezemmel egy pasztába mártott papírtörlővel kenem fel a pasztát, a másik kezemmel törlöm vissza azonnal. Így a felület kap egy szép csillogást is, bronzos árnyalatban.
  12. A kétfázisú lakkozás nem vízálló, ezért a felületet két rétegben lekentem oldószeres fényes lakkal, aminek elég hosszú a száradási ideje, de így lesz ellenálló a felület.
  13. Végül média ragasztóval a sarkokra fém díszeket erősítettem.
Ezzel elkészültem a fedlapok külső díszítésével. A belső oldalakat egyszerűen csak lefestettem elefántcsont színre, fújtam rá a media inkből, a szegélyeket pedig pamacsoltam a bélyegzőpárnával.

A belső lapokhoz fénymásoltam régi családi képeket, recepteket. Különböző mintájú ollókat használtam, a széleket bélyegzőpárnával öregítettem. A díszítéshez matricákat, scrapbook papírokat, dekortapaszokat, szalagokat használtam fel. Végül még szerettem volna valami könyvjelző-félét. Ehhez horgolt csipkeszalagot és sima szalagot használtam fel, valamint három stílusában ideillő gombot.

Nekem nagyon tetszik a végeredmény, de nagyon sok munka is van mögötte. Remélem, meghozom a kedvet másnak is hasonló összeállításhoz! Ez az első komoly scrapbookos projektem, de szerintem lesz még folytatása. :D

















Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY