Mini tűpárna dióhéjból

Újra hosszú idő telte el két bejegyzés között. Itt az ősz, jönnek-mennek a cseppfertőzéses kórságok... :( Ráadásul a kicsik is egyre aktívabbak, még betegen is.

Már régóta tervezem egy tűpárna készítését, és most is csak egy mini változatra futotta az energiámból. A tűimet egy kb. 6 éve vásárolt hungarocell harangban tartom, ami még mindig a maga natúr valójában áll a szekrényemben, mert nem tudom, mihez kezdjek vele. Egyelőre tűpárnának megteszi, csak elég nagy, ezért nem nagyon tudom hordozni. Viszont ha nem a dolgozómban csinálok valamit, vagy a tűnek a kezem ügyében kell lennie, akkor ide-oda lerakom a tűt, ebbe-abba beleszúrom, ami igen veszélyes lehet három gyerekkel.

A gyerekeknek diót törtem, és olyan szépen sikerült kettévenni a héjakat, hogy elgondolkodtam, mit is kezdjük velük. Az egyikből tűpárna lett, rövid idő alatt kész, költséghatékony, kis helyen elfér. :)


Első körben lelakkoztam a dióhéjakat egyszerű vízbázisú lakkal. Egyet viszont körömlakkal lakkoztam. Gyöngyház-rózsaszín irrizáló körömlakkot használtam, dm saját márkás. Egyrészt olcsóbb, mint az effekt lakkok, másrészt gyorsabban szárad, és valószínűleg mindenkinek van is otthon valamilyen áttetsző, vagy gyöngyházas körömlakk.
Előbb a diók hátoldalát kentem  le, majd a belső rész széleit.


A lakkozott dióhéj mellett szükségünk lesz egy darab textilre, tűre, cérnára, valamilyen kitömő anyagra (vatta, vatelin, szivacs), egy kis darab szalagra. A textilből egy kb. 5-6 cm átmérőjű korongot vágunk, a szalag is kb. 5 cm hosszú. Előbb jóval nagyobb kört vágtam, de az túl nagy volt, kiemelkedett volna a dióhéjból.
Eredetileg ekkora kört vágtam, kb. kétszer akkorát, mint a végső változat lett. Ez túl nagy volt.
Fércöltéssel végigvarrtam a korong szélét, néhány millimétert elhagytam a szélétől, nehogy szétbomoljon az anyag és elengedje a cérnát.


Ezután vatelin maradékokkal kitömtem a párnácskát, majd a cérnám két végét összecsomóztam. Tömködés közben beillesztettem a dióhéjba, hogy megnézzem, mennyi tömítő anyag kell bele, milyen formát fog felvenni, mennyire szeretném domborúra vagy laposra.



 A megcsomózás előtt tudunk a tömítő anyag mennyiségén. Ekkor varrtam rá a szalagot is, melynek végeit előzőleg gyertyaláng fölött elsütöttem.



Amikor elkészültem, bekentem hobbiragasztóval a dióhéj belsejét, majd belenyomtam a kitömött párnácskát. Használhatunk ragasztópisztolyt is, az gyorsabban megköt. Száradás után használatba vehetjük:



Szép hétvégét, és sok sikert az elkészítéshez! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY