Kopott, hiányos hajcsatok újjászületése

A kislányos anyukák tudják, hogy a hajcsat fogyócikk. Vagy tönkremegy, vagy elvész - de mindig csak a pár egyik fele.

Szóval adott sok-sok félpár csat. Emellett kell egy kevés hímző cérna, filc, gomb, esetleg néhány szem gyöngy.


Ezek a legjobban sikerült darabok - egyelőre. :) Sablon nélkül vágtam ki a filcalapokat, de azóta már rajzoltam egy sablont, mert sajnos nem lett egyforma az egy párnak szánt két csat:

Így sikerült, jól láthatóan nem egyforma a két csat. Tanulság: használj sablont! :)


Szóval a jövőben sablont fogok használni, de mivel most nem csináltam, így a képek is fent látható csatokat mutatják be.

1. Első lépésként kerítsünk két azonos - vagy közel azonos - méretű csatot.


2. Rátettem őket egy darab filcre, és nagyjából körbevágtam kb. 3-4 mm ráhagyással mindkét csatot, kétszer, hiszen 2 db filcből áll a borítás. Ezt legközelebb előrajzolt sablon segítségével készítem majd. De ha csak 1 csatot készítünk, akkor ez is megfelel.


3. Két ponttal jelöltem, hol kezdődik az alsó, hegyesebb rész (amit a hajba dugunka), majd lyukat vágtam az alsó filcre, és átdugtam rajta.



4. Tűbe fűztem fekete osztott szálas hímzőfonalat (keresztszemest is varrtam régebben, mostanában sajnos nincs időm rá) és 4 szállal körbevarrtam a filceket. Én pelenkaöltésnek ismerem ezt az öltésfajtát, nem tudom, ez - e a hivatalos neve. A képekkel igyekszem bemutatni, hogyan csináltam:
Az előbb a felső filcbe öltöttem bele, hogy a cérnára kötött csomó a csat borításán belül legyen.

Eligazgattam a filcek között a csomót és a cérnavéget, majd az alsó filcbe öltöttem alulról.

Az első öltés ezzel kész, ezután mindig alulról felfelé kezdtem minden egyes öltést, majd még mielőtt szorosra húznám, a másik irányból visszadugom a szálat a hurkon. 


Itt nem figyeltem, és nem az ölté irányát változtattam meg, csak fordítva fogtam a kezembe a csatot, ezért megy az öltés felülről lefelé.
5. Amikor a varrással elkészültem, az utolsó öltés után behúztam a cérnát a csat belsejébe, és úgy vágtam el



6. Ezután már csak a díszítés van hátra, amit varrhatunk, de akár ragaszthatunk is. Én az egyik csatra gombot varrtam, egy gombom volt ebből a színből, ez eleve nem páros csatnak készült. Itt zöld hímzőcérnával varrtam fel a gombot.


A képeken bemutatott páros csatra fekete virágkelyhet és fehér teklagyöngyöt varrtam. A képeken látható, hogy eredetileg volt egy lyuk a csat végén, ezen is átvarrtam, hogy erősebben tartson, és mivel nem sablonnal dolgoztam, így hiába volt magán a csat alapon azonos helyekre varrva a dísz, a kész csaton mégis úgy néz ki, mintha nem egy helyen lennének. 


A gyöngy felvarrásához bőrvarró cérnát és gyöngyfűző tűt használtam.

Mivel a csatok nem lettek egyformák, ezért majd sablonnal is el fogom készíteni, de mivel maga az elkészítés menete ugyanaz, így úgy gondoltam, a fotók így is megfelelnek, a hibámból pedig megtanultam, hogy a SABLON megkönnyíti a munkát! :) A végeredményt majd mutatom! :)

Jó kreatívkodást és VÉGRE HŰVÖS! napot mindenkinek! :)



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY