Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Mivel nyári szünet van, ezért a fő projekt most a Barbie-bútor és a sütés. :) Az öt éves lányom leült mellém, hogy csináljunk a babáknak egy asztalt, meg székeket, mert már nagyon éhesek szegények. :) Előszedtem, amit épp találtam, és hozzáláttunk a kivitelezéshez. :) Ő - miután 10 perc elteltével még nem lett kész - feladta a harcot, és inkább építőjátékkal kezdett játszani. De amikor meglátta a végeredményt, nagyon megörült:


Sajnos, nem sikerült az elkészítést fotóznom, mert lemerült az elem fényképezőgépben, de igyekszem érthetően leírni, és nem is annyira bonyolult a kivitelezés. A székeket másnap újra megcsináltam, ott fotóztam is.

Amire szükségünk lesz:



  • kisebb méretű cipős doboz fedele
  • kisebb átmérőjű papírhenger (folpackos vagy alufóliás 2 db)
  • nagyobb átmérőjű papírhenger (Góliát törlő, 1db)
  • tetszőleges színű papír - nálunk természetesen lila-rózsaszín lett, én A4 méretűt használtam, 3 ív lila, 1 ív rózsaszín kellett
  • kétoldalas ragasztó
  • ragasztópisztoly - helyette jó pillanatragasztó is, de nekem most nincs, vagy hobbiragasztó, viszont annak viszonylag hosszabb a kötési ideje, és ez sürgős megrendelés volt :)
  • csipke formájú matrica - nekem ez volt itthon, ha nem lett volna, akkor tortapapírból vágtam volna mintát
  • kisebb darab kartonpapír
  • vatelin - vagy bármilyen maradék textildarab az ülőfelülethez
  • baba - akihez tudjuk mérni a darabokat
  • olló, kés vagy PVC-vágó

Az elkészítés:

  • Első lépésként bevontam a kétoldalas ragasztóval a dobozfedél tetejét (az oldalait még nem!), majd ráragasztottam a lila papírt. Ezután felhajtottam az oldalait, igyekeztem minél pontosabban rásimítani, majd a felesleget levágtam, és az oldalakat is beragasztóztam, bevontam a papírral.
  • A babához mértem, hogy nagyjából mekkora asztalmagasság lenne jó, és kb. 13 cm-t "állapítottam" meg. :) Szóval a hengerek végeitől lemértem 13-13 cm-t, és egy éles késsel igyekeztem egyenesre vágni (sajnos, nem sikerült, ez a végén látszott meg, kicsit össze-vissza állnak az asztal lábai, de annál dizájnosabb... :) ). Ezt követően bevontam a kétoldalas ragacs segítségével rózsaszín papírral, majd ragasztópisztollyal rögzítettem a cipős doboz négy sarkához, a papír illesztését befelé fordítva.
  • Végül egy csipketerítő hatású matricát raktam rá.
  • A székeket szintén a babához mértem, figyelembe véve a henger méretét is, hogy 1 hengerből kijöjjön a két szék. Az ülőmagasság 8 cm, a támla pedig 18 cm lett. Mivel nem tudtam fotózni, ezt a kicsi székekkel mutatom WC-papír gurigával:

A guriga két ellentétes oldalára és két ellentétes végére bejelölöm a 8 cm-t, majd a képen látható módon berajzolom a vágás helyét (a kicsi babáknak 3 cm-t mértem)
Ha a berajzolt vonal mentén késsel kettévágom ( a WC-papír gurigához elég az olló is), akkor  a képen látható formákat kapom eredményül.
Megrajzolom, hogy milyen formájú támlát szeretnék a széknek, majd a kívánt formára vágom.
Körberajzolom a kartonon a guriga belső ívét, nem baj az sem, ha nem pontosan., majd kivágom a kört, de hagyok rajta pár fület, ezeket behajtom, majd a henger belsejéhez ragasztom, ez adja majd az ülőfelületet.
Ilyen formájú lett a a szék, a képen nem nagyon látszik, de már a kartonkorong is be van ragasztva.
Mivel a kicsi székeket fotóztam, dekorgumit használok a képeken, de a papírral is ugyanígy készítettem. Előbb körbevettem a leendő székemen, és nagyjából levágtam a szükséges darabot, majd ragasztás után (egyelőre a széleket még nem kentem be ragasztóval, ill. oda nem tettem kétoldalast sem) pontosan körbevágtam, majd a széleket is összeragasztottam
Végül levágtam a vatelinből egy nagyobb darabot, a beragasztózott ülőfelületre tettem, majd a széleit levágtam. Így biztos lehettem benne, hogy sehol nem fog kilátszani a papíralap, hiszen a ragasztás során akár el is csúszhat anyag, ha előre levágom, akkor utólag nem tudok korrigálni, ezért vágtam ragasztás után. A dekorgumi illesztése sajnos még így sem lett pontos, ezért egy szívvel és Hello Kitty fafigurával díszítettem.
  • Az elkészült székek: 




ÉS A VÉGEREDMÉNY:


Sok sikert az elkészítéshez! Ha esetleg nem egyértelmű valami, szívesen segítek, illetve örülnék a hozzászólásoknak, hogy mit látnátok szívesen a további bejegyzésekben! :)

Szép napot mindenkinek!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY