Angelina Balerina jelmez

Nálunk már elmúlt az oviban a farsang, de azt hiszem, segítség lehet másoknak is a jelmez elkészítésének leírása. A lányom Angelina Balerinának szeretett volna öltözni. Így ha akartam volna, akkor sem tudtam volna egyszerűen jelmezt vásárolni számára. Ráadásul még használtan is majdnem ennyibe került volna egy sima tütü is, mint így, és ilyen szépet nem is találtam sehol. Íme a végeredmény:




Ami már megvolt:


  • rózsaszín spagettipántos top (a képen trikó van, mert a pántost nem találtam)
  • krémszínű hosszú ujjú felső
  • krémszínű harisnya - ez a mi esetünkben balerina mintás, azaz olyan, mintha szalag lenne körbe a lábán (mint a balettcipő), ha nem lett volna, akkor szalagot tekertem volna a bokája köré.
  • rózsaszín vagy fehér rövidnadrág (erre varrtam a farkincáját)
  • vászoncipő, balerinacipő (a legtöbb kislánynak ilyen egyébként is a benti cipője)

Amire még szükségünk lesz:

  • 1-1 lap fehér és rózsaszín barkácsfilc a fülhöz
  • a szoknya rózsájához 1-1 lap filc sötét rózsaszín vagy piros, illetve sötét- és világoszöld színben
  • zöld és fehér hímzőcérna ( fehérből megteszi a sima varrócérna is)
  • 1-1 szál fehér és rózsaszín zseníliadrót ( a fehér szélesebb, "bundásabb")
  • kétoldalas ragasztó
  • tüll - én rózsaszín és krémszínű tüllt vettem - 2 m volt az anyag szélessége, és mindkettőből vettem 2-2 métert, a krémszínűnek maradt a fele
  • 2 cm széles gumi, én 2 m-t vettem, de maradt belőle
  • vatelin a farokhoz - nekem megvolt, de egyébként egy kb. 15 cm széles, 50 cm-es darab elegendő
  • kb. 30 cm drót a farokhoz
  • a nyaklánchoz egy medál alap, mágnes kapocs, kb. 50 cm rózsaszín szalag (1 cm széles), pillanatragasztó
  • kartondoboz, vagy hungarocell vagy merev habszivacs a fülekhez 
  • tű, olló, esetleg varrógép (nélkülözhető), idő, türelem :)

Az elkészítés menete:

Sajnos nem fotóztam az elkészítés során, így most csak hasonló képeket tudok berakni, de igyekszem, hogy így is könnyen elkészíthető legyen.
A lányom kb. 105 cm magas, én 1 m hosszú csíkokat vágtam, de lehet rövidebbet is, akkor tütüszerűbb a szoknya, azonban nekem így tetszett. Több hosszt megnéztünk, szerintem igazi balerinás tütühöz kb. 60 cm-es csíkhossz elég lett volna. A szoknya ötletére itt bukkantam: http://diyprojectsbynina.blogspot.hu/2011/02/diy-tulle-tutu.html
A többi - a praktikás rózsa kivételével - saját ötlet.


  • A tüllöket kb. 15 cm széles csíkokra vágjuk. Én úgy csináltam, hogy méregetés helyett  2x2 métert előbb megfeleztem, majd felezőhajtások mentén elkezdtem darabolni úgy, hogy az 1 m hossz megmaradt, mindig a szélességét feleztem, erre figyeljünk oda. Nem baj, ha nem pontosan egyformák a darabok, az sem, ha nem egyenes a vágás. A lényeg, hogy a végén kb. 1 m hosszú, 13-15 cm széles csíkjaink legyenek. 

  • A gyerkőcünk derekán körbevéve vágjuk le a megfelelő méretű gumit. Hagyjunk rá néhány cm-t, mert a tüllök is felvesznek majd belőle, nehogy túl szoros legyen a végén. Én egy kitűzőalappal összetűztem, aztán kezdtem a tüllök felcsomózását.
  • Veszünk egy tüllcsíkot, kettéhajtjuk, majd a gumira csomózzuk a képeken látható módon (remélem, elég jól látszik), szorosan egymás mellé. Én minden 5. csíkot krémszínnel csináltam. 

  • Ha elkészültünk, a derékbőség is megfelel, akkor öltsük össze a gumit.A varrás a tüllök miatt úgy sem látszik, nem baj, ha nem profi, én egyúttal ide öltögettem fel a rózsát is.





A rózsát a Praktika magazin 2013. januári számában leírt módon készítettem (22. oldal, leírás a 65. oldalon) http://www.praktika.hu/
  • Rajzolunk egy kört (én egy kistányért rajzoltam körbe a nagyhoz, ami a ruhán van), majd kb. 2 cm szélesen vágjuk fel spirálisan. Ezután csak szorosan feltekerjük, az alját egymáshoz igazgatva, majd ha elkészültünk, varrással rögzítjük.



  • Angelina ruháján levél is van a rózsa mellett. Én szabad kézzel rajzoltam meg a levélformát, de nyomtathatunk is, vagy akár körberajzolhatunk egy falevelet is. Két nagyobbat a sötétzöld filcre, két kisebbet a világoszöldre. A világosat a sötét közepére helyezzük, majd sötétzöld hímzőcérnával levélerezethez hasonló mintázatot adó öltésekkel varrjuk össze, majd rögzítjük előbb a rózsához, aztán a szoknya derekához. Ezzel a szoknyánk kész.
  • A farkincán sokat gondolkodtam, hova is rögzítsem. Végül úgy döntöttem, egy rövidnadrág a megfelelő, a tüllök nyílásai között úgyis előbukkan majd, viszont ha zavarja a csemeténket, akár le is veheti, és vécézéskor sem okoz gondot, hisz mindenképp lehúzza a gatyóval.
  • Egy kb. 50 cm hosszú, 15 cm széles csíkot vágunk a vatelinből. Hosszában kettéhajtjuk, Majd kézzel vagy géppel összevarrjuk, hogy  egy hosszú, hegyes háromszöget kapjunk, a képe láttán érthetőbb lesz. A felesleget nem kell teljes egészében levágni, hiszen úgyis ki kellene tömni a farkincát, így csak kifordítani kell. Ehhez egy fakanalat javaslok, valamint türelmet és kitartást. Legyünk óvatosak, mert könnyen kilyukadhat az anyag. Ha kifordítottuk, belefűzzük a drótot, és maradék vatelinnel, vagy vattával kitömjük még a farkincát, majd összeöltjük a nyílást, és rávarrjuk a rövidnadrágra. Végül formára igazítjuk.



A jelmez alsó része ezzel el is készült, következik a fül:
  • A 2 cm-es gumiból levágunk egy akkora részt, ami a gyerekünk fején hajpántként körbeér, majd összevarrjuk a végeit.
  • Elővesszük az alapot, ami lehet karton, kemény szivacs, polystirol hab, stb. A csemeténk fejéhez illő egérfül nagyságú kerek tárgyat keresünk, amit körberajzolhatunk, én egy bögrét választottam. Előbb az alapunkon rajzoljuk körbe kétszer, majd kivágjuk.


  •  Aztán körberajzoljuk az alapot négyszer a fehér filcen, majd körbenyírjuk. Az alapokból kb. 1 cm-t egyenesre vágunk (kép lent), majd kétoldalas ragasztóval az alapunkra rögzítjük a fehér filceket (lehet varrással is, de így gyorsabb). Ahol egyenesre vágtuk az alapot, ott túllóg a filc, ezt összevarrjuk, és szoros öltésekkel a gumiból készítette fejpántra rögzítjük, jó erősen, hogy stabilan álljon.

  • Keresünk egy kisebb átmérőjű kört, mondjuk kávés csészét, és kétszer körberajzoljuk a rózsaszín filcen, majd a rózsaszín köröket kétoldalas ragasztóval fixáljuk a fülecskékre.
  • A fehér zseniliadrót fogja eltakarni a fül "vastagságát". Körbevesszük a fülecskén, majd a felesleget levágjuk. Ezután kétoldalas - vagy pillanatragasztóval rögzítjük  Én a végeit még pár öltéssel a gumipánthoz is hozzávarrtam, ezzel is tartást adva a fülecskéknek.
  • A rózsaszín zseníliát is előbb méretre vágjuk, majd kört formálva a rózsaszín korongunk köré pillanatragasztóval fixáljuk.
  • Angelina fején szalag is van. 1 cm széles szalagból vágtam egy darabot, masnivá formáztam, majd az alaphoz varrtam, a varrás helyét pedig gyönggyel rejtettem el.


  • A nyaklánchoz kerestem egy képet az internetről ( http://angelinaballerinaacademy.com.au/wp-content/themes/ABA%20Theme/img/home_angelina.jpg ) , kinyomtattam, majd egy régi medálalaphoz méretre vágtam, beleragasztottam (lehet dekupázsolni is, de én csak simán kartont raktam mögé, és pillanatragasztóval rögzítettem a széleket), majd egy kb. 50 cm hosszú rózsaszín szalagra tettem, a végekre mágneskapcsokat raktam, amit egy drót körbetekerésével rögzítettem - vigyázzunk, nehogy szúrjon! (lehet varrani, bőrvégzáróval vagy szalagvégzáróval lezárni, esetleg csak simán masnira kötni).


Ha elkészültünk, már csak arra kell rábírni a csemeténket, hogy ne akarjon állandóan ebben lenni! Sok sikert az elkészítéshez! :)




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Bútorok papírhengerből a Barbie-házba

Barbie Ház

Kandalló a Barbie házba DIY